Liknande böcker
Förändringsprocess i fyra steg: Ett utdrag ur OBM i praktiken
Bok av Rolf Olofsson och Kenneth Nilsson
Hur får man med sig medarbetare i förändringsarbete?
Vilka nyckelbeteenden leder till bättre resultat?
Hur kan feedback öka prestationer och minska stress?
OBM (Organizational Behavior Management) bygger på psykologisk forskning om vad som verkligen påverkar människors beteenden. OBM ger dig kraftfulla verktyg för att bland annat:
?Motivera medarbetare
?Ökar effektiviteten
?Förbättra arbetsklimatet
?Utveckla en organisations värdegrund
?Förbättra kundbemötandet
?Förbättra samarbetet mellan kollegor
?Utveckla chefer och ledningsgrupper
?Skapa en säker arbetsplats
Denna utgåva innehåller kapitlet ?Förändringsprocess i fyra steg? ur OBM i praktiken. Kapitlet innehåller en tydlig strategi och arbetsprocess för OBM med målet att utveckla och förändra förutsättningarna i en organisation.
OBM i praktiken är skriven för alla som arbetar med verksamhetsutveckling och ledarskap, samt för studerande inom psykologi, ledarskap och organisation. Boken är en fristående fortsättning på Beteendeanalys i organisationer (2010).