Marknadsföring och kommunikation i sociala medier

Bok av Lena Leigert
Här är boken som lotsat hundratals, kanske tusentals, företag och organisationer ut i sociala medier. En av Sveriges mest lästa och citerade böcker i sin genre, full av tips för dig som vill dra nytta av sociala medier, som företag och i yrkesrollen. Denna andra och helt omarbetade upplaga ger svar på de vanligaste frågorna och är full av goda exempel - Hur drar man nytta av sociala medier för omvärldsbevakning, PR, kundservice och rekrytering? Vad krävs för att lyckas med kampanjer och sälj? Vilka sociala medier passar till vad, och vad är lämpligt för B2B och B2C? I boken hittar du bland annat: - Snabbguider för Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn och andra sociala medier - En översikt över vilka sociala medier som är användbara till vad - Handfasta råd för att bemöta negativ kritik - Trestegsraketen som får fart på spridningen - Metod för att göra en sociala medier-strategi - Grundläggande juridik kring bland annat tävlingar I slutet av varje kapitel finns diskussionsfrågor att använda på arbetsplatsen, i klassrummet eller för att få igång dina egna tankar. Om författaren: Lena Leigert (fd Carlsson) driver kommunikationsbyrån Kreafon och har arbetat med marknadsföring och kommunikation i mer än 15 år. Hon är en ofta anlitad föreläsare och rådgivare åt såväl företag som offentliga verksamheter. Hon har utsetts till en av Sveriges tio PR-konsulter med störst digitalt inflytande (Cision 2012) och har tidigare skrivit Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier (Kreafon 2009), Sociala Medier - En Lathund (Kreafon 2010), Nya Tiders Varumärken (Kreafon 2011) och Rekrytering av Familjehem i Sociala Medier (Sveriges Kommuner och Landsting 2012).