Bildens retorik : i journalistiken

Bok av Henrik Olinder Birgitte Mral
2.0
1 röst
Bilden är ett av retorikens mest kraftfulla redskap. En bild går rakt på känslorna och förmedlar (vad åskådaren tror är) sanningen. Bilder sätter sig dessutom i minnet - det man minns från en händelse eller en tidsperiod är ofta relaterat till nyhetsbilder. Temat för den här boken är bildjournalistikens retoriska sida: sambandet mellan bild, journalistik och retorik. Här visas hur bildjournalistiken kan användas för att styra våra uppfattningar och få oss att ta ställning och gå till handling. Bokens målsättning är att öka medvetenheten om bilders budskap och eventuella effekter. Boken är, givetvis, rikligt försedd med bilder i fyrfärg. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Visa pris inkl. frakt Inkl. frakt
Amazon.se
Nybliven Amazon Associate Klicka på "Till butik" för att se priset
Finns i lager
CampusBokhandeln
290 kr + 39 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Bildens retorik : i journalistiken
290 kr
Finns i lager
Bildens retorik : i journalistiken
313 kr
Finns i lager
Bokextra
350 kr + 49 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Bildens retorik : i journalistiken
350 kr
Finns i lager
Adlibris
363 kr fri frakt
Finns i lager
Bokus
363 kr fri frakt
Finns i lager
Book Outlet
382 kr fri frakt
Finns i lager
Bokbörsen (begagnade böcker)
418 kr + 59 frakt
Finns i lager
CDON
Ej tillgänglig