Medier, genus och makt

Bok av Gunilla Jarlbro
2.5
2 röster
Hur ser genusrepresentationen ut i nyhetsmedier? Det är lika viktigt att studera hur ofta kvinnor respektive män representeras i medierna som att studera hur de gestaltas. I boken diskuteras hur denna gestaltning ser ut. Framställs kvinnor respektive män på olika sätt och tillåts de göra olika saker i nyhetsmedierna? Förutom nyhetsmedier diskuteras reklam och populärkultur ur ett genusperspektiv och utifrån representation. Frågor som ställs är bl.a. huruvida reklam och populärkulturens innehåll påverkar unga människors identitetsuppfattning. I boken presenteras aktuell svensk och internationell forskning inom fältet medier och genus. Boken är även rikt illustrerad med aktuella svenska exempel. Boken är lämplig för universitetsstudier i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik och genusvetenskap. Den är också av intresse för personer som i sin yrkesverksamhet arbetar med journalistik, medier och kultur.
Visa pris inkl. frakt Inkl. frakt
Amazon.se
Nybliven Amazon Associate Klicka på "Till butik" för att se priset
Finns i lager
CampusBokhandeln
167 kr + 29 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Medier, genus och makt
167 kr
Finns i lager
Medier, genus och makt
290 kr
Finns i lager
Bokextra
293 kr + 49 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Medier, genus och makt
293 kr
Finns i lager
Adlibris
346 kr fri frakt
Finns i lager
Medier, genus och makt
346 kr
Finns i lager
Bokus
346 kr fri frakt
Finns i lager
Medier, genus och makt
346 kr
Finns i lager
Book Outlet
350 kr fri frakt
Finns i lager
Medier, genus och makt
350 kr
Finns i lager
Bokbörsen (begagnade böcker)
398 kr + 59 frakt
Finns i lager
Medier, genus och makt
398 kr
Finns i lager
CDON
Ej tillgänglig
Medier, genus och makt
269 kr
Ej i lager