Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori

Bok av Hasse Hansson
2.7
2 röster
Den här boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Författarna behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. I slutet av boken finns ett analysschema som kan användas som en enkel lathund vid undersökningar av bilder, serier, reklam- och nyhetsuppslag samt filmsekvenser. Semiotiken - vetenskapen om tecken och kommunikation - är den grundläggande teorin bakom författarnas syn på bildspråk och bildpedagogik. De lägger stor vikt vid samverkan mellan bild och text och vårt seende över huvud taget och vänder sig till alla dem som är intresserade av betydelseskapande processer och bildanalys. Bokens tvärvetenskapliga inriktning gör den speciellt användbar i journalist- och lärarutbildning samt i konst- och filmvetenskap.
Visa pris inkl. frakt Inkl. frakt
Amazon.se
Nybliven Amazon Associate Klicka på "Till butik" för att se priset
Finns i lager
Bokbörsen (begagnade böcker)
150 kr + 59 frakt
Finns i lager
CampusBokhandeln
187 kr + 29 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
187 kr
Finns i lager
Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
270 kr
Finns i lager
Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
270 kr
Finns i lager
Bokextra
268 kr + 49 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
268 kr
Finns i lager
Adlibris
281 kr fri frakt
Finns i lager
Bokus
281 kr fri frakt
Finns i lager
Book Outlet
322 kr fri frakt
Finns i lager
CDON
Ej tillgänglig