Mediesamhället

Bok av Peter Berglez Ulrika Olausson
3.0
1 röst
I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkludera medierna i den egna samhällsforskningen? Denna introduktion till studier om mediesamhället riktar sig till studenter, lärare och forskare inom medie- och kommunikationsvetenskap men också till samhällsvetare och humanister i allmänhet.
Visa pris inkl. frakt Inkl. frakt
Amazon.se
Nybliven Amazon Associate Klicka på "Till butik" för att se priset
Finns i lager
CampusBokhandeln
205 kr + 29 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Mediesamhället
205 kr
Finns i lager
Mediesamhället
378 kr
Finns i lager
Mediesamhället
378 kr
Finns i lager
Bokbörsen (begagnade böcker)
220 kr + 59 frakt
Finns i lager
Mediesamhället
468 kr
Finns i lager
CDON
347 kr + 29 frakt
Finns i lager
Mediesamhället
347 kr
Finns i lager
Adlibris
348 kr fri frakt
Finns i lager
Mediesamhället
348 kr
Finns i lager
Bokus
354 kr fri frakt
Finns i lager
Mediesamhället
354 kr
Finns i lager
Bokextra
389 kr + 49 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Mediesamhället
389 kr
Finns i lager
Book Outlet
465 kr fri frakt
Finns i lager
Mediesamhället
465 kr
Finns i lager