Företagsansvar : CSR som managementidé

Bok av Matilda Ardenfors Tommy Borglund Niklas Egels-Zandén Magnus Frostenson Staffan Furusten Markus Kallifatides Sabine Walter Andreas Werr
3.0
1 röst
CSR, företags sociala ansvarstagande, har blivit ett populärt koncept i företagsvärlden. Denna bok behandlar CSR som en managementidé, det vill säga som ett redskap för verksamhetsstyrning. Boken visar att CSR har mycket gemensamt med andra populära managementidéer - lean production, total quality management, just-in-time, business process reenginering och six sigma, för att nämna några. Men det finns också väsentliga skillnader. I boken redogörs för hur CSR uppkommer och sprids i företagets omvärld, men även för vad som händer när CSR når företagsledningar, implementeras och används i den dagliga verksamheten. Författarna visar att två grundläggande värden för allt företagande - legitimitet och effektivitet - är lämpliga för att analysera hur CSR påverkar företag, samt hur CSR liknar och skiljer sig från andra populära managementidéer. Boken är lämplig för kurser i ekonomi vid universitet och högskola, för forskare och insatta praktiker.
Visa pris inkl. frakt Inkl. frakt
Amazon.se
Nybliven Amazon Associate Klicka på "Till butik" för att se priset
Finns i lager
CampusBokhandeln
187 kr + 29 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Företagsansvar - CSR som managementidé
187 kr
Finns i lager
CDON
358 kr + 29 frakt
Finns i lager
Bokus
402 kr fri frakt
Finns i lager
Adlibris
404 kr fri frakt
Finns i lager
Bokextra
437 kr + 49 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Företagsansvar : CSR som managementidé
437 kr
Finns i lager
Book Outlet
476 kr fri frakt
Finns i lager
Bokbörsen (begagnade böcker)
478 kr + 59 frakt
Finns i lager