All In

Bok av Jörgen Gustafsson
All In är avsedd för de elever som behöver uppnå slutbetyg i engelska i åk 9. Med All In ger du dina elever möjlighet att repetera, befästa och visa vad de kan på ett effektivt och lustfyllt sätt, så att de kan börja med Engelska 5 på gymnasiet så snart som möjligt. Läs mer Pedagogiska tankar - Alla elever kan arbeta med samma tema, men på sin nivå. - Fokuserar på att stärka elevernas vilja att använda sin engelska. - Tydlig och lekfull. - Framtagen efter Lgr11. All In är utarbetad av lärare som dagligen undervisar elever på introduktionsprogrammet. De vet hur knäckande det kan vara för självkänslan att inte ha uppnått målen i åk 9. De vet också hur rätt undervisning och stöd kan återge eleverna den så viktiga tilltron till den egna förmågan, så att de kan lyckas med sina fortsatta studier. All In stöttar därför både lärare och elever i det viktiga arbetet med att uppnå gymnasiebehörighet i engelska i åk 9, genom att fokusera på utvalda väsentliga färdigheter och förmågor. All In är framtagen helt i enlighet med det centrala innehållet i Lgr11. I boken finns inspirerande texter och övningar som passar olika nivåer. Variationen av texter och övningar ger en god hjälp för dig som lärare när du vill anpassa och individualisera undervisningen för denna ofta heterogena elevgrupp. Inlästa texter Du kan välja att använda All In som tryckt bok eller som onlinebok. Till den tryckta boken finns ett digitalt elevmaterial där eleverna kan lyssna på de inlästa texterna, ordlistorna och dialogerna, och träna glosor. I onlineboken ligger elevljudet i form av en länk på varje sida i boken, för att träna hörförståelse. Praktiskt, tydligt och fokuserat upplägg All In har en ren men lekfull layout. Strukturen är tydlig och lätt att följa, i sex kapitel, units. Varje unit är uppbyggd kring ett tema som alla elever oavsett förkunskaper kan arbeta med: Me and You, Identity, Memory, Travel, All these people och Love. Inledningsvis finns en kort vardaglig text, Starter, som ger eleverna en gemensam ingång till kapitlet. Därefter följer A-texten som är en text med populärvetenskapligt innehåll, vilket anknyter till temat. B-texten är en dialog som ger nyttig träning av vardagsfraser. C-texterna är starka skönlitterära texter ur modern engelsk ungdomslitteratur av bland annat Sarah Dessen, Mark Haddon och Pete Johnson. I kapitlen finns också bilduppgifter, sånger med tillhörande textarbete, intressanta faktarutor samt dikter. Texterna är av varierande svårighetsgrad, från dem som alla kan klara av, till de något mer avancerade för de elever som behöver en större utmaning. Texterna är intresseväckande och elevnära med ämnen som lockar till både diskussion och eget skrivande. Bokens tematiska indelning gör det lätt för dig hålla ihop gruppen även om eleverna kan behöva arbeta på olika nivåer. All In innehåller både styrda och fria övningar. Här finns ord- och frasträning, översättningsövningar, textförståelseövningar, grammatikövningar, hörövningar samt övningar av den typ som brukar förekomma på de nationella proven. Till de friare tal- och skrivuppgifterna finns ett strukturerat stöd med modellfraser och användbara uttryck som ger en god hjälp att komma igång, för elever som behöver det. Med hjälp av All In skapar du lätt en mängd tillfällen för eleverna att träna sin kommunikativa förmåga. All In ger en god grund för fortsatta studier på engelska 5. Lärarhandledningen underlättar för dig Lärarhandledningen till All In är ett utmärkt komplement som underlättar för ytterligare nivåindividualisering. Lärarhandledningen till All In är ett utmärkt komplement som underlättar för ytterligare nivåindividualisering. I Lärarhandledningen hittar du utskrivbara pdf-filer med extra bastexter med övningar och ordfält som ligger på en mer grundläggande nivå. Du kan välja bland extra övningar, kompletterande och fördjupande grammatikövnin