Liknande böcker
Medier, samhälle, kommunikation
Bok av Lars Petersson
Medier, samhälle och kommunikation för den nya kursen med samma namn. Boken ger grunderna inom området samt en mängd tillfällen för praktiska övningar.
Läs mer
Utmärkande drag
- Tidsperspektiv visar förändringsprocesser
- Diskuterar och problematiserar mediernas roll i samhället
- Aktiverande uppgifter
Vi lever idag i ett mediesamhälle. Tidningar, tidskrifter, radio, tv, film och internet ger oss information, kunskap och underhållning. Den bild vi har av samhället, har vi i stor utsträckning fått genom medierna. Därför är det viktigt att studera hur massmedierna fungerar i vårt samhälle.
Medier, samhälle och kommunikation presenterar mediesamhället ur såväl historiska, nutida och framtida perspektiv. Boken analyserar bland annat svensk och internationell mediestruktur och vilka förändringar som finns inom medie- och kommunikationsområdet. Ett annat område som poängteras är mediernas roll i samhället och vilken betydelse de har för både demokratins utveckling och samtidskulturen.
Medier, samhälle och kommunikation innehåller en mängd olika sorters uppgifter som aktiverar eleverna och underlättar inlärningen.
Om författarna
Lars Petersson är skolledare vid Polhemskolan i Lund och Åke Pettersson är journalist vid Sveriges Radio.
Visa pris inkl. frakt Inkl. frakt
Amazon.se
Nybliven Amazon Associate
Klicka på "Till butik" för att se priset
Finns i lager
https://www.amazon.se/gp/product/9147107731
Finns i lager
Medier, samhälle, kommunikation
455 kr
Finns i lager
Medier, samhälle, kommunikation
458 kr
Finns i lager
CampusBokhandeln
503 kr + 29 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Medier, samhälle, kommunikation
503 kr
Finns i lager
Medier, samhälle, kommunikation
517 kr
Finns i lager
Medier, samhälle, kommunikation
508 kr
Finns i lager
Bokextra
510 kr + 49 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Medier, samhälle, kommunikation
510 kr
Finns i lager
Medier, samhälle, kommunikation
661 kr
Finns i lager