Stämningsfyllt : dragningskraften för alla verksamheter

Bok av Frida Palmgren
Har ni rätt stämning, och inte bara ibland och för vissa, utan alltid och för alla? Den osynliga dragningskraft som författarna valt att kalla stämningsfyllt är avgörande för att skilja sig från mängden och lyckas. Det handlar om hur en plats uppfattas och hur man möter kunder och besökare med närvaro, intresse och omtanke. Läs mer Som kund, besökare och medarbetare vill vi gå dit där det känns bra, där vi betyder något och där ett "välkommen tillbaka" inte bara är en tom fras. Med den här boken får ni får hjälp att hitta en struktur för att skapa den rätta stämningen, en arbetsmetod och konkreta tips. Inspiration ges i form av elva sagor - ett unikt pedagogiskt grepp inom svensk managementlitteratur. De elva sagorna illustrerar de egenskaper som är avgörande för att lyckas bygga en stämningsfylld verksamhet. Att lyckas handlar inte om att kommunicera hur bra stämning man har, stämningen ska finnas på plats, sitta i väggarna och visa sig i det man gör. Därför är det interna perspektivet lika viktigt som det externa. Ett gott internt klimat skapar värme, glädje och positiva upplevelser för besökaren eller betraktaren. Om författarna Anders Örtengren driver eget företag och har lång erfarenhet av verksamhetsutveckling ur såväl kund- som medarbetarperspektiv. Anders är medförfattare till boken Service - så mycket mer än ett leende. Frida Palmgren är HR-chef och har de senaste tio åren drivit en rad förändrings- och utvecklingsprojekt. Detta är den första boken av denna författarduo där Frida också står för illustrationerna.