Medier och människor i konsumtionsrummet

Bok av Karin Becker
Medier är en stor och viktig del av vårt vardagsliv. Vi tittar på TV och video, läser böcker och tidningar, skickar kort och talar i mobiltelefon, lyssnar på plattor och fotograferar. Men egentligen börjar vår konsumtion av medier redan då vi köper dem i butikerna. Denna bok har sin startpunkt just där, för att sedan följa medievarorna ut i vardagen med sina köpare. I mötena mellan människor och medier avslöjas medieindustrins makt över människorna, men också hur människorna tar makten över sina medier. Hur väljer, köper, använder och avyttrar människor olika typer av medievaror? Hur samspelar olika medier med varandra och vad skiljer dem åt? Vilka medier ingår enligt kronofogden i hushållens normala minimistandard? Hur organiseras tidningskiosken, bokhandeln och fotoaffären för att locka människor till köp? Är affischer konst? Vad innebär samlande, ägande, lån och gåvor när det gäller skivor, böcker eller kort? Hur strukturerar ungdomar, barnfamiljer och pensionärer tid och rum genom bruket av video och telefon? Är det företagen eller människorna som är mest globala? Förs det någon kamp om mediernas makt i vardagen? Sagt om en tidigare antologi från samma forskningsprojekt: ...de kultursociologiska perspektiven kompletterar och speglar varandra ... angelägen samhälls-forskning..." Ulf Eriksson, GP
Visa pris inkl. frakt Inkl. frakt
Bokbörsen (begagnade böcker)
80 kr + 59 frakt
Finns i lager
Bokextra
209 kr + 49 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Medier och människor i konsumtionsrummet
209 kr
Finns i lager
CDON
222 kr + 29 frakt
Finns i lager
Adlibris
222 kr fri frakt
Finns i lager
Ginza
223 kr + 39 frakt
Finns i lager
Bokus
239 kr fri frakt
Finns i lager
Book Outlet
263 kr fri frakt
Finns i lager