Mediernas valmakt

Bok av Olof Petersson Monika Djerf-Pierre Sören Holmberg Jesper Strömbäck Lennart Weibull
Demokratirådet 2006 handlar om mediernas roll för valrörelsen och valutgången. Rapporten utkommer i juni, tre månader före valet. Med många väljare som bestämmer sig sent i valrörelsen och som funderar på att byta parti kan medierna ha stor betydelse för valrörelsen och valutgången. Demokratirådet 2006 undersöker hur medierna påverkar, men också hur medierna påverkas. Under de närmaste åren står medier, makt och medborgare i centrum för Demokratirådets rapporter. Utgångspunkten är att demokratins grundläggande krav på fri åsiktsbildning endast kan förverkligas med självständiga och ansvarstagande medier. SNS Demokratiråd 2006: Olof Petersson, Demokratirådets ordförande (forskningsledare vid SNS), Monika Djerf-Pierre (Institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet), Sören Holmberg (Institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet), Jesper Strömbäck ( Institutionen för informationsteknologi och medier, Mittuniversitetet) och Lennart Weibull, (Institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet).
Visa pris inkl. frakt Inkl. frakt
Bokbörsen (begagnade böcker)
90 kr + 59 frakt
Finns i lager
Mediernas valmakt
97 kr
Finns i lager
Mediernas valmakt
165 kr
Finns i lager
Mediernas valmakt
328 kr
Finns i lager
Bokextra
248 kr + 49 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Mediernas valmakt
248 kr
Finns i lager
CampusBokhandeln
263 kr + 29 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Mediernas valmakt
263 kr
Finns i lager
Ginza
264 kr + 39 frakt
Finns i lager
Plusbok
277 kr + 40 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Mediernas valmakt
277 kr
Finns i lager
Adlibris
282 kr fri frakt
Finns i lager
Mediernas valmakt
282 kr
Finns i lager
Bokus
289 kr fri frakt
Finns i lager
Mediernas valmakt
289 kr
Finns i lager
Book Outlet
313 kr fri frakt
Finns i lager
Mediernas valmakt
313 kr
Finns i lager
CDON
Ej tillgänglig
Mediernas valmakt
270 kr
Ej i lager