Lyckas som konsult

Bok av Stefan Ekberg
234 snabba, raka och konkreta tips som får fart på konsultkarriären. Den här boken är fulladdad med idéer om hur du ska få bättre fart på din konsultkarriär - och ha det roligare på jobbet på samma gång. Idén med den här boken är att snabbt ge dig idéer som du kan använda omedelbart för att förändra och förbättra i jobbet som konsult. Det smarta är att du kan använda alla idéer direkt. Konkret och handlingskraftigt är nyckelorden. Och du kommer att sätta igång med ett leende. Boken är skriven av Stefan Ekberg, finalist i ÅRETS FÖRETAGARE i Stockholm. Så här tycker läsarna: Den var lättläst och rolig med ett bra format. Boken får mig att tänka efter. Jag har med mig tipsen i min vardag. Eija Winlund, Zenon Boken är kanonbra! Jag använder den som bollplank för mina idéer och kan återkomma till den när jag behöver inspiration, jag använder också "444 smarta tips för dig som säljer tjänster" på samma sätt. Då jag har gått från att tidigare vara aktiv företagare i min bransch till att vara konsult, känns det helt super att kunna relatera på alla sätt till exemplen i dina böcker. Maria Sundin, Equevent-Hästjobb Den är så att säga: "Liten men naggande god" och jag blir så inspirerad av den. Man kan ha den och läsa rakt igenom eller slå i den lite när man behöver, få mer input/inspiration/upplyft, tips och idéer konkreta råd. Den ger en känsla av att man får en "ryggrad" i hur man kan förhålla sig mot kunden, den stärker verkligen självkänslan. Jag läser den om och om igen, och får alltid inspiration och glädje i mitt arbete. En fantastisk bok. Eva Renner Boken kommer med bra konkreta tips som går att använda i det dagliga arbetslivet som konsult. Jag har tagit till mig en del tips och använder dem som mantran de dagar det kan kännas lite motigt. I dagsläget är det min syster som lagt vantarna på den och uppskattar den minst lika mycket som jag. Catharina Stenvall, Ljungbyholm Lyckas som konsult" innehåller små korta konkreta tips och idéer som är lätta att ta till sig. De är lätta att ha med sig och lätta att ta till sig. Jag har använt boken i dialog med kollegor. Urban Axelsson, Atea Boken innehåller många bra konkreta tips för olika situationer i möten med kunder. Det finns en hel del psykologi i boken som fått mig att tänka om i säljsituationer. Det är också bra att boken är så liten att den är lätt att ta med sig i jackfickan. BB, Megalink AB