Kreativt kapital : om ledning och organisation i kulturella och kreativa näringar

Bok av Martin Sjöman
5.0
1 röst
FÖRMÅGAN ATT TÄNKA NYTT har blivit allt viktigare. Kreativitet är en ekonomisk grundbult och en av tillväxtens viktigaste mekanismer. Dessutom står vi inför samhällsutmaningar som också kräver kreativa lösningar. Problemet är att vår kunskap är begränsad om hur vi är kreativa på ett sätt som skapar hållbar ekonomisk tillväxt. Kan man bli kreativ på beställning? Kan kreativitet effektiviseras så att det skapas fler nya idéer, produkter och tjänster på mindre tid och med mindre resurser? Går det över huvud taget att förena effektivitet och organisation med kreativitet? För att belysa dessa frågor presenterar den här boken fallstudier av 23 framgångsrika företag som har det gemensamt att deras verksamheter vilar på ett kreativt kapital. Företagen är såväl svenska som internationella och verkar inom arkitektur, design, film, mode, måltid och reklam.
Visa pris inkl. frakt Inkl. frakt
Amazon.se
Nybliven Amazon Associate Klicka på "Till butik" för att se priset
Finns i lager
Bokbörsen (begagnade böcker)
185 kr + 59 frakt
Finns i lager
Bokextra
261 kr + 49 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Kreativt kapital
261 kr
Finns i lager
Ginza
270 kr + 39 frakt
Finns i lager
Adlibris
274 kr fri frakt
Finns i lager
CDON
274 kr + 29 frakt
Finns i lager
Bokus
274 kr fri frakt
Finns i lager
CampusBokhandeln
276 kr + 29 frakt
Finns i lager
Ej verifierad butik
Kreativt kapital : om ledning och organisation i kulturella och kreativa näringar
276 kr
Finns i lager
Book Outlet
289 kr fri frakt
Finns i lager