Liknande böcker
Content marketing : värdeskapande marknadskommunikation
Bok av Thomas Barregren
Content marketing är i dag den största trenden inom marknadsföring. Det är egentligen inget nytt - idén är väl beprövad: I över hundra år har framsynta företag och organisationer skapat innehåll som ger mervärde för kunder, medlemmar och medarbetare. Internet, mobilitet och sociala medier har förändrat förutsättningarna för marknadskommunikation. Det räcker inte att trycka ut budskapet. Nu måste budskapet i sig, eller hur det leve reras, skapa värde för att vi skall ta det till oss. Och just det handlar content marketing om - värdeskapande marknadskommunikation. Content marketing kallas innehållsmarknadsföring på svenska. Det handlar om att med innehåll som intresserar och engagerar, skapa och stärka ett varumärke, generera leads och konvertera potentiella köpare till lojala kunder. För att lyckas måste satsningen vara långsiktig, produktionen utföras systematiskt och publicering ske regelbundet. Ditt företag, din organisation, måste tänka och jobba som ett medieföretag. Denna bok hjälper dig att förstå content marketing och den nya, värdeskapande, paradigmen. Den hjälper dig att identifi era målgrupper, förstå vad för innehåll de söker, och sätt att kommunicera med dem. Och den hjälper dig igång med den redaktionella planeringen och arbetssättet