Liknande böcker
Fame to claim : 12 kreativa hjältestrategier för att få uppmärksamhet och sympati i en skeptisk värld
Bok av Per Robert Öhlin
Fame to claim vänder sig till dig som har varumärkesansvar på företag, i en organisation eller ett parti - men även enskilda entreprenörer som tröttnat på att spela andrafiolen och harva i mellandivisionen. Boken hjälper dig att hitta din sanna berättelse och berätta den så den tar skruv.
Författaren, Per Robert Öhlin, är varumärkesutvecklare och kommunikatör med snart trettio år i reklambranschen. Han har tidigare skrivit en handfull fackböcker i ämnet, bland annat den populära Fuck logic och F*ck logic 2.
Några röster om Fame to claim:
?Den som tror att en bild är värd mer än tusen ord har inte läst Fame to Claim. För snacka går ju. Faktiskt. Fantastiskt bra! Läs berättelserna i den här boken, njut och lär.?
Micael Dahlén, professor i marknadsföring på Handelshögskolan i Stockholm.
?Den här boken är en gåva från Per Robert Öhlin till alla oss som önskar att det fanns exempel och förklaringar på vad det är som gör att vissa berättelser, vissa personer och viss reklam lyser som fyrar, medan den stora majoriteten av alla kommunikationsförsök blir ensamma rop i en mörk skog.?
Johan Nilsson, partner och creative director, JJP Stockholm.
?Det är sällan man springer på instruktionsböcker för blivande hjältar. Men nu finns den. Och den är rolig! Tack Per.?
Jessica Bjurström, vd Sveriges Kommunikationsbyråer.
?Öhlin besitter en djup förståelse för kommunikation, människan och hur kraften i arketyper och historier påverkar hennes känslor, tankar och beteende. I boken berättar han om detta på ett lika mästerligt som inspirerande sätt. Jag är övertygad om att Fame to claim kommer att bli en av de mest omtalade böckerna i sin genre. Det är en bok att ständigt återkomma till för kunskap, vägledning och inspiration.?
Johan Östlund, Chief Planning Officer, Leo Burnett Advertising Group Shanghai.
?Per Robert Öhlin skriver övertygande om människors grundläggande behov av myter. Och varför tvetydigheter kan vara grund för kreativ kommunikation och trovärdiga varumärken.?
Christer Fernström, Universitetsadjunkt vid Institutionen för reklam och PR vid Stockholms Universitet.