Lösningsförsäljning, framgång eller fiasko? Eller hur man säljer svaret på ett problem

Bok av Jens Edgren
Kartan för hur man säljer komplexa lösningar har ändrats dramatiskt de senaste åren. Kundernas makt har stärkts via internet - samtidigt har lösningarna blivit allt mer komplexa. Hur skall man driva sina affärer för att nå säkra avslut i stark konkurrens? Hur skall man kunna skapa tillförlitliga säljprognoser, kvartal efter kvartal? Hur skall man leda säljkåren för att kunna nå budget? Hur skall man få tekniker och konsulter att komma med aktiva rekommendationer? Hur skall säljare använda sociala medier för att skapa leads? Bokens mål är att ge dig som läsare ett enkelt recept på hur du kan lyckas skapa framgång i din komplexa försäljning och hitta ett ledarskap som lyfter hela säljorganisationen - som du kan läsa på mindre än en timme. Denna omarbetade version, sprängfylld med exempel, ger praktiska tips byggda på vad som fungerar i dagens säljmiljö. Jens Edgren har sedan 1989 hjälpt företag att förbättra sin försäljning. Han har arbetat med börsnoterade företag och utbildat hundratals chefer och säljare i Solution Selling metodiken.