Konsten att lyckas med Social Selling, från likes till affärer

Bok av Jens Edgren
Denna bok är skriven för alla säljare som vill lära sig använda Social Selling i sitt säljarbete. Bokens Social Selling metod ger en högre hitrate, kortare säljprocesser och fler inkommande leads. "Konsten att lyckas med Social Selling " är speciellt skriven för att använda Social Selling på Linkedin. Boken beskriver hur du når fram med ditt budskap, expanderar ditt nätverk och skapa affärer med hjälp av Social Selling. I boken finns mallar för att skriva kontaktförfrågningar, boka möten och planera dina säljkampanjer samt ett test på din Social Selling förmåga. Innehåll: - Social Selling-metoden för lösningsförsäljning. - Bygg upp ditt förtroendekapital. - Expandera ditt nätverk. - Nå fram med ditt säljbudskap. - Boka kundmöten med Linkedin. - Skapa inkommande förfrågningar med Linkedin. - Skapa säljplaner för kampanjer på Linkedin - Samverka med ditt team. - Få in Linkedin i din vardag. Boken innehåller 68 exempel på framgångsrika Social Selling-insatser. Jens Edgren har utbildat säljare i 30 år och är en av Sveriges mest erfarna säljutbildare. Han är certifierad instruktör i säljmetoden Solution Selling och jobbar globalt med börsnoterade företag. Han är författare till de omtyckta böckerna "Lösningsförsäljning" och "Konsten att boka kundmöten".