Liknande böcker
Konsten att lyckas med Social Selling, från likes till affärer
Bok av Jens Edgren
Denna bok är skriven för alla säljare som vill lära sig använda Social Selling i sitt säljarbete.
Bokens Social Selling metod ger en högre hitrate, kortare säljprocesser och fler inkommande leads.
"Konsten att lyckas med Social Selling " är speciellt skriven för att använda Social Selling på Linkedin.
Boken beskriver hur du når fram med ditt budskap, expanderar ditt nätverk och skapa affärer med hjälp av Social Selling.
I boken finns mallar för att skriva kontaktförfrågningar, boka möten och planera dina säljkampanjer samt ett test på din Social Selling förmåga.
Innehåll:
- Social Selling-metoden för lösningsförsäljning.
- Bygg upp ditt förtroendekapital.
- Expandera ditt nätverk.
- Nå fram med ditt säljbudskap.
- Boka kundmöten med Linkedin.
- Skapa inkommande förfrågningar med Linkedin.
- Skapa säljplaner för kampanjer på Linkedin
- Samverka med ditt team.
- Få in Linkedin i din vardag.
Boken innehåller 68 exempel på framgångsrika Social Selling-insatser.
Jens Edgren har utbildat säljare i 30 år och är en av Sveriges mest erfarna säljutbildare. Han är certifierad instruktör i säljmetoden Solution Selling och jobbar globalt med börsnoterade företag. Han är författare till de omtyckta böckerna "Lösningsförsäljning" och "Konsten att boka kundmöten".